איך למכור דירה מהר?

טעויות קלאסיות במכירה הדירה באופן פרטי

מכירת דירה אינה עניין פשוט, ולא מעט מוכרים מבצעים טעויות רבות בעת מכירת דירה, שבסופו של דבר מסתמכות בהרבה מאוד כסף.

1. מחליטים למכור – יש מוכרים המחליטים להוציא את ביתם לשוק כדי לבחון את התגובה. צעד כזה יוצר תופעה המכונה "שריפת הנכס" – כלומר, נכס חדש שמתפרסם מושך אלי בהתחלה קונים פוטנציאלים רבים, אבל ככה שהוא ממשיך להתפרסם הוא מאבד את המומנטום של גל החשיפה הראשוני והקונים הרציניים מאבדים עניין. לבסוף, הבעלים נותרים מול קונים מעטים שאינם בשלים לביצוע עסקה. לכן, חשוב לפרסם את הבית רק כשמחליטים בוודאות שרוצים למכור.

2. תמחור נכון – בעלי נכסים צריכים לזכור שהמטרה העיקרית של מחיר השיווק היא יצירת עניין אצל כמה שיותר קונים. מחיר שיווקי גבוה מדי עלול להרתיע. אין להתרשם ממחירי השיווק המופקעים של השכנים, האינטרנט סופג הכל. חשוב לזכור שהמחיר השיווקי אמור להשיג את המטרה שלו – שהטלפון יצלצל.

3. פרסום בולט – כל קונה המתווסף למעגל המתעניינים בנכס יכול ליצור אפקט של עליית המחיר. חשוב לתת למתווך הדירה למצות כל מדיה פרסומית רלוונטית.

4. רצינות הקונים – חשוב לוודא כבר בשלבים מוקדמים את מידת הרצינות של הקונה, את יכולתו הכלכלית ואת לוח הזמנים שלו. לא מעט עסקאות מתפוצצות בשלבים מתקדמים עקב חוסר יכולת מימוש של הקונה, בעיות מימון וכדומה.

5. משא ומתן רציונלי – איך לנהל משא ומתן באופן אמוציונאלי. כל טעות במשא ומתן על נכס נדל"ן, כגון מתן מידע עודף ומניפולציות, עולה עשרות אלפי שקלים. יש לזכור שזהו תהליך עסקי.

6. שיפוץ וסידור הבית – לפני מכירת הדירה כדאי לערוך שיפוץ קוסמטי לחידוש המראה שלו, למשל צביעה. מומלץ גם להאיר את הבית ולסדר אותו, מכיוון שבלגן יוצר אשליה אופטית של חללים קטנים יותר.

7. סוכן נדל"ן – לקראת המכירה ראיינו מתווכים, ובחרו לעבוד רק עם זה ששכנע אתכם שהוא מקצוען, אמין ושישיג עבורכם את העסקה הריאלית ביותר ביחס לשוק.