איך למצוא דירות נטושות?

איך לאתר דירות נטושות ? דירות נטושות אלו דירות שאיש לא גר בהם במשך תקופת זמן ארוכה והן, למעשה, עומדות ריקות. ברחבי הארץ יש עשרות אלפי דירות שננטשו או שעומדות ריקות לחלוטין, מבלי שאיש ישכיר אותן או יגור בהן.

איך זה קורה?

זה קורה מהמון סיבות, אבל בעיקר מחוסר רצון של בעל הנכס להתעסק עם נושא ניהול הדירה, שוכרים ועוד. במקרים רבים אלו דירות שניתנות כירושה וכתוצאה מסכסוך בין היורשים עומדות ריקות במשך שנים. דירה נטושה מהווה הזדמנות פז לעסקה מתחת למחיר השוק עבור משקיעים מתוחכמים שיודעים לא רק לאתר את הנכס, כי אם גם איך להגיע לבעל הנכס לקנות אותו.

דירות נטושות יש בכל מקום ולא רק בפריפריה כפי שנהוג לחשוב (אני, אישית, מצאתי כמה כאלה ברמת גן בשוק שלי, אולם הצלחתי לרכוש רק אחת עד היום). רוב האנשים לא רוצים להתעסק עם דירות כאלה. הן מוזנחות מאוד ומצריכות שיפוץ יסודי.

רוב האנשים בכלל לא מצליחים להגיע למצב של איתור דירות כאלה.

אז איך למצוא דירות נטושות ?

ישנם כמה דרכים לאיתור דירות נטושות 

קריאת מונים – לכל דירה ישנו מונה חשמל ומונה מים. יש לקרוא את המונים, ניתן גם לצלם אותם, לחזור אחרי שבוע ולבדוק שוב פעם. במידה ואחרי שבוע המונים האלה לא זזים זה אומר שאף אחד לא מתגורר בנכס ומדובר על דירה נטושה.

ויזואליות מבחוץ – דירות נטושות מאופיינות בחלונות אטומים, חורים בקירות איפה שהיו מזגנים, תריסים שבורים, חלונות שבורים.

יונים – החלק האהוב על משקיעים מהסוג שלי 😉. ברגע שיש חשד לדירה נטושה יש להתחיל לתצפת עליה בכל יום במשך כמה ימים. במידה ורואים יונים שיוצאות ונכנסות אל ומחוץ לדירה, הרי שמדובר על דירה נטושה (שכנראה גם מלאה בחרא של יונים).

ידיות – יש לעבור על כל הידיות בכל בניין בשוק שלנו ולראות שיש אבק על הידית או שהידית שבורה / דלת ישנה מאוד. אבק על הידית אומר שלא נגעו בידית הרבה מאוד זמן. אם גיליתם לא לשכוח לנגב את האבק.

מדבקות על הדלתות – דלתות שמלאות במדבקות וברושורים פרסומיים למיניהן מגלות לנו שהרבה זמן לא פתחו אותן.

ועד בית – בכל בניין בדרך כלל יש ועד בית. יש לפנות לוועד הבית ולשאול האם יש דירה שלא משלמת וכמה זמן הם לא משלמים. דירה בחובות לוועד בית יכולה להיות דירה נטושה.

תיבות דואר – בכל כניסה לבניין יש תיבות דואר. יש להסתכל על תיבות הדואר ולאתר תיבת דואר שמלאה במכתבים וברושורים פרסומיים.

האתר של היחידה לאיתור נכסים עזובים ולהשבתם – אתר זה מהווה מקור אמין מאוד ומצוין לאתר דירות נטושות.

נכתב: גיל רוזנברג, האיש עם הפטיש