קניית דירה ללא הון עצמי

קנייה ללא הון עצמי – זה אפשרי

פוסט אישי

לאחרונה אנו שומעים את השאלה הזאת הרבה מאוד בהרבה מאוד קבוצות ופורומים אז החלטנו לרכז את התשובות לזה מהניסיון שלנו(נכתב בדם).אנו תמיד טוענים שעסקה טובה תביא את הכסף, גם אם אין לך את ההון הדרוש להשלמתה.

חשוב לציין שקניית דירה ללא הון עצמי חייבת להיות עסקת אקזיט בנדלן (מכמה סיבות כגון ריביות גבוהות, התעסקות עם שותפים / משקיעים), כלומר לקנות ולמכור כמה שיותר מהר. זאת עסקה שצריכה להיות לפחות 30% מתחת למחיר השוק (ולכל הציניקנים שחושבים עכשיו שאין חיה כזאת, אנו נפתיע אתכם. יש גם יש, פשוט צריך לעבוד קשה בשביל זה). עסקאות שמתאימות לזה היינם עסקאות של עד מיליון ₪. קשה יותר לבצע את זה בעסקאות יקרות באזורי ביקוש, אך זה אפשרי אם עובדים ממש קשה (משרדנו עשה כמה כאלו).

אז איך בעצם אפשר לבצע קניית דירה ללא הון עצמי?

כמה דרכים בהם משרדנו משתמש (נשמח אם יש לכם דרכים נוספות):

  1. חילוץ הון כלוא מנכס קיים – זאת כמובן במידה ויש בבעלותכם נכס שממונף מתחת ל – 50% ממחיר השוק שלו, ניתן להשלים ל – 50% כהלוואה לכל מטרה דרך בנק למשכנתאות ואת זה להוסיף למשכנתא על הנכס השני. זאת במידה וקיים נכס ראשון. זה טוב בעיקר אם יש לכם נכס יקר יחסית והנכס השני זול יותר (לא עולה על מיליון ₪). היתרון הגדול פה הוא שהריביות מאוד נוחות יחסית.
  2. מימון חוץ בנקאי 1 – כיום המוסדיים (חברות ביטוח) נותנים מימון למשכנתא (ממש כמו בנק). המימון נע מ – 60% ועד ל – 75% מערך הנכס שרכשתם. את שאר הכסף ניתן להביא כהלוואה רגילה מבנק מסחרי (סולו או לשעבד משהו) או כחילוץ הון כלוא. הריבית כמובן בהתאם (גבוהה יותר מריבית שניתנת בבנק למשכנתאות או מבנק מסחרי).
  3. מימון חוץ בנקאי 2 – תעשו חיפוש בגוגל על הערך "הלוואה חוץ בנקאית". תעשו ניסיון ותתקשרו ל – 3-4 חברות שמצאתם בעמוד הראשון של התוצאות חיפוש. אתם תופתעו לגלות באיזו מהירות אפשר להוציא מכל חברה 20,000 ₪ כבר בטלפון. הריבית כמובן בהתאם (יותר מריבית שניתנת בבנק למשכנתאות או מבנק מסחרי). ניתן ככה להוציא עד 300,000 ₪ להשלמת עסקה מהירה.
  4. משקיע – למצוא משקיע שישים את המזומן ולהתחלק איתו ברווחים לאחר המכירה. אם תראו למשקיע שהכסף שלו מקבל תשואה דו ספרתית תוך זמן קצר הוא ישקיע בכם את הכסף מבלי לחשוב הרבה. למשרדנו מספר לקוחות שעשו זאת מספר פעמים בהצלחה רבה (פעם אחת משרדנו גרף למשקיע 100% על הכסף שלו תוך שלושה חודשים !!!).
  5. משפחה / חברים – הם ישמשו כמשקיעים שלכם ע"פ אותו העיקרון של סעיף 4.
  6. קרן השתלמות – במידה ויש ברשותכם קרן השתלמות ניתן לשעבד 50% ממנה במידה והיא לא נזילה או 75% ממנה במידה והיא נזילה וכל זאת בריבית מעולה של P-0.5.
  7. פנסיה – ניתן לשעבד עד 38% מקרן הפנסיה שלכם בריבית מעולה.
  8. למכור את האופציה – המוצא האחרון במידה ולא הצלחתם לגייס כסף. מצאתם עסקה בוננזה ואין לכם כסף. אין בעיה. תפרסמו אותה ותגבו על זה עמלה. אני, אישית, עשיתי את זה כמה פעמים ולקחתי עמלות שנעו בין 50-100 אלף ₪ לעסקה. ניתן גם לפרסם דרך מתווך ולהתחלק איתו ברווחים. ככה תרוויחו פעמיים – גם כסף וגם מתווך שאוהב אותך ויעביר אליך עסקאות בוננזה.

אשמח לשמוע על עוד דרכים יצירתיות לקנות נכסים מבלי לשים שקל.

מקווה שעזרנו.

מאת: האיש עם הפטיש, גיל רוזנברג